جمعه, 09 آذر 1397 18:58

شناخت صنعت گردشگری (قسمت یازدهم)

نوشته شده توسط
امتیاز بدین چقدر از این عکس خوشتون اومد
(0 رای‌ها)
مدرسه شوکتیه بیرجند مدرسه شوکتیه بیرجند Shokatiye scholl, Birjand, Iran

گردشگر

بی‌تردید گردشگر و تجربه‌ی سفر، قلب پدیده‌ی گردشگری است که وی هنگام بازدید از یک مقصد گردشگری در پی به‌دست آوردن آن است. برای این‌که مقصد بتواند تجربه‌های باکیفیت ارائه کند،

 

هم خط‌مشی‌گذاران و هم مدیران، باید انگیزه‌های گردشگران را برای سفر و عواملی که انتخاب مقصد را ممکن می‌سازد و چگونگی حمل‌ونقل و انتخاب نهایی فعالیت‌هایی که قرار است در مقصد انجام شود و نیز نیازهای متاثر از این فعالیت‌ها را شناسایی کنند. فقط زمانی می‌توانیم گردشگر را درک کنیم که به سمت توسعه تسهیلات، رویدادها، فعالیت‌ها و برنامه‌هایی حرکت کنیم که باعث تمایز یک مقصد از سایر مقصدها می‌شود.

منبع: گلدنر، چارلز.آر ؛ ریچی، جی.آر (۱۳۹۲)؛ شناخت صنعت گردشگری اصول، رویه‌ها و رویکردها؛ انتشارات مهکامه ۱۳۹۲؛ صص ۳۱

خواندن 133 دفعه
0
0
0
s2smodern
shahrzad MirzaAbedini

شهرزاد میرزا عابدینی

کارشناس ارشد برنامه ریزی و مدیریت جغرافیای گردشگری