جمعه, 09 آذر 1397 18:58

شناخت صنعت گردشگری (قسمت یازدهم)

نوشته شده توسط
امتیاز شما
(0 رای‌ها)
مدرسه شوکتیه بیرجند مدرسه شوکتیه بیرجند Shokatiye scholl, Birjand, Iran

گردشگر

بی‌تردید گردشگر و تجربه‌ی سفر، قلب پدیده‌ی گردشگری است که وی هنگام بازدید از یک مقصد گردشگری در پی به‌دست آوردن آن است. برای این‌که مقصد بتواند تجربه‌های باکیفیت ارائه کند،

 

هم خط‌مشی‌گذاران و هم مدیران، باید انگیزه‌های گردشگران را برای سفر و عواملی که انتخاب مقصد را ممکن می‌سازد و چگونگی حمل‌ونقل و انتخاب نهایی فعالیت‌هایی که قرار است در مقصد انجام شود و نیز نیازهای متاثر از این فعالیت‌ها را شناسایی کنند. فقط زمانی می‌توانیم گردشگر را درک کنیم که به سمت توسعه تسهیلات، رویدادها، فعالیت‌ها و برنامه‌هایی حرکت کنیم که باعث تمایز یک مقصد از سایر مقصدها می‌شود.

منبع: گلدنر، چارلز.آر ؛ ریچی، جی.آر (۱۳۹۲)؛ شناخت صنعت گردشگری اصول، رویه‌ها و رویکردها؛ انتشارات مهکامه ۱۳۹۲؛ صص ۳۱

خواندن 283 دفعه
shahrzad MirzaAbedini

شهرزاد میرزا عابدینی

کارشناس ارشد برنامه ریزی و مدیریت جغرافیای گردشگری