یکشنبه, 27 آبان 1397 23:42

شناخت صنعت گردشگری (قسمت ششم)

نوشته شده توسط
به این عکس امتیاز دهید
(0 رای‌ها)
tourism part6 tourism part6 tourism part6

کانادا

در تحقیقاتی که انجمن تحقیقات گردشگری کانادا تحت عنوان فصلی با نمونه‌ی آماری انجام می‌دهد و از سال ۱۹۷۸ آغاز شده‌است ویژگی‌های بازدید همان ویژگی‌های ارائه شده‌ی ایالات متحده آمریکا برشمرده شدند.

 

عدد ۸۰ کیلومتر در تحقیقات آن‌ها بازنگری شد تا به موجب آن بتوان سفرهایی با مسافت کمتر را نیز در نظر گرفت؛ برای مثال سفر در داحل مرزهای شهری کلان‌شهرهایی چون تورنتو نیز در زمره‌ی سفرهای گردشگری قرار گرفتند.

مسافت سفر در تحقیقات گردشگری داخلی با توجه به روش‌شناسی تحقیقات متفاوت است. هرچند در خصوص سفرهای تخفیف‌دار و مسافرت‌های یک طرفه اتفاق  نظر برقرار است، اما نظرها در خصوص بعد مسافت متفاوت است. مثلا آنتاریو ۴۰ کیلومتر را در نظر می‌گیرد.

طبق نظر انجمن تحقیقات گردشگری کانادا، گردشگران به مسافران مقیم و غیرمقیم و سایر مسافران دسته‌بندی می‌شوند. هر دو گروه مسافران مقیم و غیرمقیم به مسافران یک روزه و مسافران تجاری دسته‌بندی می‌شوند. سایر مسافران عبارت‌اند از مهاجران و افراد مقیم سابق، نیروهای نظامی، کارکنان کشتی‌های تفریحی و هواپیما.

منبع: گلدنر، چارلز.آر ؛ ریچی، جی.آر (۱۳۹۲)؛ شناخت صنعت گردشگری اصول، رویه‌ها و رویکردها؛ انتشارات مهکامه ۱۳۹۲؛ صص۲۶

خواندن 65 دفعه
0
0
0
s2smodern
shahrzad MirzaAbedini

شهرزاد میرزا عابدینی

کارشناس ارشد برنامه ریزی و مدیریت جغرافیای گردشگری

Biography

عکسهای بیشتر