شنبه, 26 آبان 1397 14:00

شناخت صنعت گردشگری (قسمت پنجم)

نوشته شده توسط
امتیاز شما
(0 رای‌ها)
tourism part5 tourism part5 tourism part5

ایالات متحده امریکا

شورای غربی تحقیقات سفر در سال ۱۹۶۳ اصطلاح بازدیدکننده و بازدید را به کار برد. از طرفی، کمیسیون بررسی منابع گردشگری نیز در سال ۱۹۷۳ واژه‌ی گردشگر را تعریف کرد:

 

«گردشگر شخصی است که از محل اقامت خود به مسافت دست کم ۸۰ کیلومتر (یک طرفه) برای انجام دادن فعالیت های تجاری و گذراندن اوقات فراغت و اهداف شخصی و نه کسب درآمد سفر کند، در این تعریف تاکید چندانی به دست کم یک شب اقامت نشده است».

گروه تحقیقاتی انجمن صنعت گردشگری ایالات متحده امریکا سفر را بدین صورت تعریف می‌کند: مسافرت شخصی به فاصله‌ی ۸۰ کیلومتر (یک طرفه) یا بیش‌تر از محل سکونت یا اقامت و یا بیش‌تر از یک شب بدون در نظر گرفتن مسافت. هدف از سفر هر چیزی می‌تواند باشد، به جز دانشجویان و خدمه‌ی کشتی و نیروهای نظامی و سفرهای شغلی و سفرهایی که با بلیط تخفیف‌دار صورت می‌گیرد.

منبع: گلدنر، چارلز.آر ؛ ریچی، جی.آر (۱۳۹۲)؛ شناخت صنعت گردشگری اصول، رویه‌ها و رویکردها؛ انتشارات مهکامه ۱۳۹۲؛صص ۲۶

خواندن 279 دفعه
shahrzad MirzaAbedini

شهرزاد میرزا عابدینی

کارشناس ارشد برنامه ریزی و مدیریت جغرافیای گردشگری